Інформація про відділ містобудування, архітектури та розвитку території Бердичівської районної державної адміністрації Житомирської області
відділ містобудування, архітектури та розвитку території Бердичівської районної державної адміністрації Житомирської області(далі – відділ) є структурним підрозділом Бердичівської районної державної адміністрації Житомирської області (далі – районна державна адміністрація), підпорядкований голові районної державної адміністрації, заступнику голови районної державної адміністрації, який згідно розподілу обов’язків відповідає за зазначені галузі, підзвітний і підконтрольний департаменту регіонального розвитку Житомирської обласної державної адміністрації.
Відділ очолює начальник відділу, що за посадою є головним архітектором району.
Основними завданнями відділу у сфері містобудування, архітектури та будівництва є:
у сфері містобудування та архітектури:
- забезпечення реалізації державної політики у сфері містобудування та архітектури на території району;
- аналіз стану містобудування на території району, координація роботи з
розроблення і забезпечення затвердження в установленому порядку генеральних планів населених пунктів та іншої містобудівної документації;
- координація діяльності суб'єктів містобудування щодо
комплексного розвитку територій, забудови населених пунктів та територій, поліпшення їх архітектурного вигляду;
- забезпечення додержання законодавства у сфері містобудування та архітектури, державних стандартів, норм і правил, затвердженої містобудівної документації, здійснення контролю за її реалізацією;
у сфері енергетики, захисту довкілля та житлово-комунального господарства:
- забезпечення на території району реалізації державної політики у сфері житлово-комунального господарства, енергетики та захисту довкілля;
- аналіз стану житлово-комунального господарства району та підготовка пропозицій до проєкту місцевого бюджету щодо фінансування районних програм розвитку житлово-комунального господарства та благоустрою населених пунктів;
- організація виконання державних програм, розроблення і реалізація місцевих програм у сфері житлово-комунального господарства, галузей енергетики та охорони довкілля, подання пропозицій до проєктів місцевих програм соціально-економічного розвитку району щодо поліпшення рівня комунального обслуговування населення та благоустрою населених пунктів, охорони навколишнього природного середовища, енергозбереження;
- координація діяльності відповідних структурних підрозділів місцевих органів виконавчої влади, а також роботи підприємств, установ та організацій житлово-комунального господарства та енергетики;
- забезпечення додержання підприємствами, установами та організаціями району, що надають житлово-комунальні послуги вимог нормативно-правових актів з питань житлово-комунального господарства;
- сприяння органам місцевого самоврядування у вирішенні питань організації обслуговування населення підприємствами житлово-комунального господарства та енергетики, організаційно-методичне забезпечення їх діяльності;
- виконання державних і регіональних програм охорони довкілля.
Відділ відповідно до визначених галузевих повноважень виконує такі завдання:
1) організовує виконання Конституції і законів України, актів Президента України, Кабінету Міністрів України, наказів міністерств, інших центральних органів виконавчої влади та здійснює контроль за їх реалізацією;
2) забезпечує у межах своїх повноважень захист прав і законних інтересів фізичних та юридичних осіб;
3) надає адміністративні послуги;
4) вносить пропозиції щодо проєкту районного бюджету;
5) забезпечує ефективне і цільове використання відповідних бюджетних
коштів;
6) бере участь у підготовці заходів щодо регіонального розвитку;
7) готує рішення щодо планування територій на регіональному (схема
планування території району) та місцевому рівнях;
8) вносить пропозиції щодо розроблення, коригування показників і
затвердження схеми планування території району;
9) розробляє, подає в установленому порядку на затвердження районною радою та забезпечує виконання районних екологічних програм, здійснює підготовку звітів про їх виконання;
10) здійснює моніторинг:
реалізації схеми планування території району;
стану розроблення, оновлення містобудівної документації на регіональному та місцевому рівнях (схема планування території району, генеральні плани населених пунктів, плани зонування територій, детальні плани територій);
забудови та іншого використання територій;
11) сприяє розробленню містобудівної документації населених пунктів
району;
12) вносить пропозиції виконавчим органам місцевого самоврядування
щодо необхідності розроблення, внесення змін до генеральних планів населених пунктів району, іншої містобудівної документації;
13) забезпечує контроль в установленому порядку діяльності виконавчих органів сільських, селищної рад з питань делегованих повноважень, передбачених пунктом «б» частини першої статті 31 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні»;
14) готує пропозиції щодо встановлення режиму забудови територій, визначених для містобудівних потреб, за межами населених пунктів;
15) у межах компетенції, на підставі проєктних рішень містобудівної документації регіонального рівня, приймає участь у підготовці пропозицій щодо удосконалення адміністративно-територіального устрою району;
16) координує діяльність:
суб'єктів містобудування щодо комплексного розвитку територій, забудови населених пунктів та територій району, поліпшення їх архітектурного вигляду, збереження традиційного характеру середовища і об'єктів архітектурної та містобудівної спадщини;
підприємств, установ та організацій, які виконують роботи, надають послуги у сфері містобудування та архітектури;
17) надає містобудівні вихідні дані на проєктування об’єктів архітектури у порядку, встановленому чинним законодавством України;
18) надає будівельні паспорти на забудову земельних ділянок;
19) надає пропозиції органам місцевого самоврядування щодо розроблення комплексних схем розміщення тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності на території населених пунктів району;
20) оформляє паспорти прив'язки тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності;
21) надає пропозиції щодо присвоєння органами місцевого самоврядування поштових адрес об'єктам містобудування;
22) забезпечує ведення містобудівного кадастру на території району;
23) сприяє створенню та оновленню картографічної основи території області;
24) забезпечує виконання робіт з укомплектування, зберігання, обліку та використання архівних документів, містобудівної документації, топографо- геодезичних матеріалів;
25) співпрацює з органами державного архітектурно-будівельного контролю з питань самочинно збудованих об'єктів містобудування;
26) інформує населення про плани розміщення на території району найважливіших містобудівних, промислових, енергетичних і транспортних комплексів;
27) організовує проведення в установленому порядку архітектурних та містобудівних конкурсів;
28) сприяє діяльності місцевих організацій творчих спілок у сфері містобудування та архітектури;
29) бере участь у здійсненні державного контролю за використанням земель, визначених для містобудівних потреб;
30) сприяє впровадженню у проєктах об’єктів архітектури прогресивних архітектурно-планувальних, конструктивних та інженерно-технічних рішень;
31) координує в межах своєї компетенції діяльність підприємств, установ та організацій, які надають послуги у сфері містобудування та архітектури;
32) в межах своєї компетенції надає пропозиції для вжиття заходів щодо забезпечення дотримання вимог державних будівельних норм та проєктних рішень по об’єктах архітектури соціальної сфери району;
33) надає методичну допомогу органам місцевого самоврядування з питань здійснення наданих їм законом повноважень у галузі містобудування та архітектури;
34) виконує інші функції у сфері містобудування та архітектури, визначені законодавчими та нормативно-правовими актами;
35) забезпечує дотримання вимог законодавства у сфері житлової політики та надання житлово-комунальних послуг;
36) розробляє і надає пропозиції до галузевих регіональних програм, приймає участь у розробленні та реалізації районних програм у сфері житлової політики та надання житлово-комунальних послуг;
37) взаємодіє з органами місцевого самоврядування з питань надання житлово-комунальних послуг та регулювання цін/тарифів у межах своїх повноважень;
38) здійснює моніторинг стану розрахунків за житлово-комунальні послуги;
39) забезпечує реалізацію повноважень районної державної адміністрації щодо визначення і встановлення норм споживання у сфері житлово-комунальних послуг, здійснення контролю за їх дотриманням;
40) інформує населення про проведення заходів щодо реконструкції, заміни житлового фонду;
41) розробляє і реалізує районні програми та бере участь у розробленні і
реалізації державних цільових програм у сфері теплопостачання;
42) здійснює аналіз стану сфери теплопостачання;
43) організовує контроль за здійсненням заходів, спрямованих на забезпечення сталої роботи об'єктів житлового господарства в осінньо-зимовий період, а також здійснює моніторинг підготовки об'єктів житлового господарства до роботи в осінньо-зимовий період;
44) погоджує діяльність у сфері теплопостачання з органами місцевого самоврядування та центральним органом виконавчої влади з питань формування державної політики у сфері житлово-комунального господарства;
45) забезпечує виконання правил і норм у сфері теплопостачання;
46) вживає заходів щодо оснащення об'єктів житлово-комунального господарства та наявного житлового фонду засобами обліку води та теплової енергії згідно із загальнодержавними та регіональними програмами;
47) розробляє і реалізує районні програми у сфері питної води та питного водопостачання, бере участь у розробленні і реалізації державних та регіональних програм у цій сфері;
48) забезпечує реалізацію повноважень районної державної адміністрації щодо здійснення контролю за виконанням установлених у сфері питної води та
питного водопостачання правил і норм;
49) порушує питання щодо прийняття рішення про обмеження, тимчасову заборону (зупинення) діяльності підприємств, установ, організацій у разі порушення ними вимог законодавства у сфері питної води та питного водопостачання;
50) забезпечує виконання правил і норм користування системами питного водопостачання, дотримання режиму зон санітарної охорони джерел та об'єктів централізованого питного водопостачання;
51) здійснює аналіз стану сфери питної води, питного водопостачання та водовідведення;
52) забезпечує дотримання правил користування водозабірними спорудами, призначеними для задоволення потреб споживачів у питній воді, обмежує або забороняє використання питної води для промислових потреб;
53) бере участь у розробленні та виконанні державних і регіональних програм благоустрою населених пунктів;
54) інформує населення про здійснення заходів з благоустрою населених пунктів;
55) бере участь у проведені щорічного всеукраїнського конкурсу «Населений пункт найкращого благоустрою і підтримання громадського порядку»;
56) здійснює аналіз стану сфер благоустрою населених пунктів, квітково- декоративного насінництва та розсадництва, поводження з побутовими відходами, галузі поховання;
57) надає пропозиції щодо збирання і видалення побутових відходів, створення полігонів для їх захоронення, а також здійснення роздільного збирання корисних компонентів цих відходів;
58) надає пропозиції щодо затвердження схеми санітарного очищення в межах відповідної адміністративно-територіальної одиниці;
59) надає пропозиції щодо відведення земельних ділянок для організації місць поховання;
60) бере участь у реалізації державних і бюджетних програм з питань: будівництва, зокрема розгортання будівництва доступного житла, молодіжного житлового будівництва, пільгового кредитування індивідуальних сільських забудовників, реалізації проєктів соціальної та інженерно-транспортної інфраструктури (у разі визначення структурного підрозділу розпорядником коштів за програмою);
61) розробляє проєкти комплексних регіональних програм ;
62) здійснює моніторинг проєктування та будівництва об'єктів в рамках реалізації проєктів державного значення;
63) бере участь у складанні переліків об'єктів, які фінансуються за рахунок державних капітальних вкладень, передбачених у державному та місцевому бюджетах для відповідної території;
64) забезпечує реалізацію державної політики у галузі використання та охорони природних ресурсів і захисту довкілля;
65) вживає заходів до відшкодування шкоди, заподіяної порушенням законодавства про охорону довкілля, підприємствами, установами, організаціями і громадянами району;
66) вносить пропозиції органам місцевого самоврядування району щодо організації територій та об'єктів природно-заповідного фонду місцевого значення та інших територій, що підлягають особливій охороні;
67) вносить пропозиції до відповідних державних органів щодо оголошення природних об'єктів, що мають екологічну цінність;
68) інформує населення про екологічно небезпечні аварії та ситуації, стан довкілля, а також про заходи, що вживаються для його поліпшення;
69) вносить пропозиції в установленому законом порядку про обмеження або тимчасове зупинення діяльності підприємств, установ, організацій незалежно від форм власності у разі порушення ними законодавства про охорону довкілля та санітарних правил;
70) приймає участь у встановленому порядку в роботі з розробки і забезпечення дотримання правил користування водозабірними спорудами, призначеними для задоволення питних, побутових та інших потреб населення, зони санітарної охорони джерел водопостачання;
71) бере участь у вирішенні питань погодження розміщення підприємств, інших об’єктів, які можуть негативно впливати на стан довкілля;
72) забезпечує реалізацію державної політики у сфері енергозбереження, бере участь у розробленні програм з енергозбереження та здійснює контроль за їх виконанням;
73) вирішує у межах своєї компетенції питання раціонального використання паливно-енергетичних та інших матеріальних ресурсів, використання вторинних ресурсів, поширення нетрадиційних і поновлювальних джерел енергії;
74) бере участь у виконанні державних та регіональних цільових програм з енергозбереження;
75) розробляє проєкти розпоряджень голови районної державної адміністрації, у визначених законом випадках – проєкти нормативно-правових актів з питань реалізації галузевих повноважень;
76) бере участь у погодженні проєктів нормативно-правових актів, розроблених іншими органами виконавчої влади;
77) бере участь у підготовці звітів голови районної державної адміністрації для їх розгляду на сесії районної ради;
78) готує самостійно або разом з іншими структурними підрозділами райдержадміністрації інформаційні та аналітичні матеріали для подання голові районної державної адміністрації;
79) забезпечує здійснення заходів щодо запобігання і протидії корупції;
80) готує (бере участь у підготовці) проєкти угод, договорів, меморандумів, протоколів зустрічей делегацій і робочих груп у межах своїх повноважень;
81) розглядає в установленому законодавством порядку звернення громадян;
82) опрацьовує запити і звернення народних депутатів України та депутатів місцевих рад;
83) забезпечує доступ до публічної інформації, розпорядником якої він є;
84) постійно інформує населення про стан здійснення визначених законом повноважень;
85) контролює органи місцевого самоврядування та надає методичну допомогу з питань здійснення наданих їм законом повноважень органів виконавчої влади;
86) здійснює повноваження, делеговані органами місцевого самоврядування;
87) забезпечує у межах своїх повноважень дотримання вимог законодавства з охорони праці, пожежної безпеки;
88) організовує роботу з укомплектування, зберігання, обліку та використання архівних матеріалів і документів;
89) забезпечує у межах своїх повноважень реалізацію державної політики
стосовно захисту інформації з обмеженим доступом;
90) бере участь у вирішенні відповідно до законодавства колективних
трудових спорів (конфліктів);
91) забезпечує захист персональних даних;
92) здійснює інші передбачені законом повноваження.
Для розгляду містобудівних, архітектурних та інженерних проектних рішень об'єктів архітектури або (в разі необхідності) основних положень архітектурно-планувальних завдань при відділі утворюється архітектурно-містобудівна рада.
Архітектурно-містобудівна рада провадить свою діяльність відповідно до Положення про архітектурно-містобудівну раду.
Відділ є юридичною особою публічного права, має самостійний баланс, рахунки в органах Державного казначейства, печатку із зображенням Державного Герба України та своїм найменуванням, власні бланки.