Назва спеціально уповноважених суб’єктів у сфері протидії корупції |
Номери телефонів |
|
|
|
|
Національне антикорупційне бюро України |
0-800-503-200 044-246-34-11 |
|
Національне агентство з питань запобігання корупції України |
044-200-06-91 044- 200-06-40 |
|
|
|
|
ДОДАТКОВА ІНФОРМАЦІЯ ДЛЯ ІНФОРМУВАННЯ ПРО ВИЯВЛЕНІ ФАКТИ КОРУПЦІЇ
в органі виконавчої влади Назва установи: Бердичівська районна військова адміністрація Житомирської області
Поштова адреса: 13300, місто Бердичів, площа Соборна, 23
Уповноважена особа з питань запобігання та виявлення корупції апарату облдержадміністрації
Прізвище, ім’я та по батькові |
Посада |
Контактні телефони, електронна адреса |
Пухальська Юлія Володимирівна |
Головний спеціаліст з питань запобігання та виявлення корупції апарату Бердичівської районної державної адміністрації Житомирської області |
(04143)4-26-00 |
Методичні рекомендації антикорупційного спрямування Національного агенства з питань запобігання корупції:
Наказ НАЗК від 20.08.2021 номер 539/21 Про затвердження Порядку перевірки факту подання суб'єктами декларування декларацій відповідно до Закону України "Про запобігання корупції" та повідомлення Національного агенства з питань запобігання корупції про випадки неподання чи несвоєчасного подання таких декларацій.
Наказ НАЗК від 23.07.2021 № 449/21
Про затвердження форми декларації особи, уповноваженої на виконання функції держави або місцевого самоврядування, та Порядку заповнення та подання декларацій особи, уповноваженої та виконання функцій держави або місцевого самоврядування.
Наказ НАЗК від 23.07.2021 №450/21
Про затвердження порядку інформування Національного агенства з питань запобігання корупції або суттєві зміни у майбутньому стані суб`єкта декларування.
Наказ НАЗК від 23.07.2021 №451/21
Про затвердження Порядку інформування Національного агенства з питань запобігання корупції про відкриття валютного рахунка в установі - банку - нерезидента.
Роз'яснення НАЗК №5 від 23.06.2020 "Щодо правового статусу викривача"
Роз'яснення НАЗК №6 від 18.06.2021 "Щодо забезпечення права викривача на отримання інформації"
Роз'яснення НАЗК №8 від 01.06.2022 "Щодо гарантій захисту трудових прав викривача"
Роз`яснення від 29.12.2021 №11 НАЗК щодо застосування окремих положень Закону України "Про запобігання корупції" стосовно заходів фінансового контролю (подання декларації, повідомлення про суттєві зміни в майновому стані, повідомлення про відкриття валютного рахунку)
Роз‘яснення від 28.02.2022 № 2 щодо застосування окремих положень Закону України "Про запобігання корупції" стосовно заходів фінансового контролю в умовах війни.
Роз‘яснення від 01.03.2022 № 3 щодо подання декларації "кандидата на посаду" та проведення спеціальної перевірки в умовах воєнного стану.
Роз‘яснення від 07.03.2022 № 4 щодо застосування окремих положень Закону України "Про запобігання корупції" стосовно доходів фінансового контролю в умовах воєнного стану (подання декларації, повідомлення про суттєві зміни в майновому стані, повідомлення про відкриття валютного рахунка в установі банку-нерезидента, проведення перевірок).
Роз‘яснення від 12.05.2022 № 7 щодо проведення спеціальних перевірок.
Роз‘яснення від 05.12.2022 № 14 щодо застосування положень Закону України "Про запобігання корупції" стосовно дотримання обмежень щодо сумісництва та суміщення з іншими видами діяльності в умовах воєнного стану.
ЗАКОН УКРАЇНИ "Про запобігання корупції (Із змінами, внесеними згідно із Законами)
№ 2465-IX від 27.07.2022
№ 2597-IX від 20.09.2022
№ 2653-IX від 06.10.2022
№ 2846-IX від 13.12.2022
Відповідно до Закону України Про внесення змін до Закону України “Про запобігання корупції” щодо особливостей застосування законодавства у сфері запобігання корупції в умовах воєнного стану від 08.07.2022 р. № 2381-IX суб‘єкт декларування зобов‘язаний подати декларацію особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, кінцевий строк подання якої припадає на період дії воєнного стану, введеного Указом Президента України від 24 лютого року № 64/2022 “Про введення воєнного стану в Україні”, затвердженим Законом України “Про затвердження Указу Президента України “Про введення воєнного стану в Україні”, протягом дев‘яноста календарних днів з дня його припинення чи скасування.
ПОСТАНОВА Кабінету Міністрів України від 04 березня 2023 р. № 220 Про
затвердження Державної антикорупційної програми на 2023-2023 роки
Посадовці в простої та відпустці без збереження зарплатні на період воєнного стану можуть працювати на інших роботах без порушення вимог суміщення та сумісництва
Після початку повномасштабної війни багато публічних службовців, місце роботи яких залишилося на окупованих територіях, втратили можливість працювати попри те, що вони досі на своїх посадах. Хоча держава підтримує внутрішньо переміщених осіб, такі державні службовці чи працівники місцевої влади залишаються без можливості знайти заробіток, не порушуючи водночас антикорупційні вимоги.
Після внесення змін до Закону України «Про запобігання корупції» щодо особливостей застосування законодавства у сфері запобігання корупції в умовах воєнного стану Національне агентство з питань запобігання корупції (НАЗК) підготувало роз’яснення про сумісництво та суміщення.
Що змінилося?
Тепер публічні особи (визначені у п.п. 4.1 п. 4 Роз’яснень НАЗК) можуть займатися іншою оплачуваною діяльністю за умови, що вони:
· у відпустці без збереження заробітної плати;
· у простої.
Ви можете починати працювати на іншій роботі вже з першого дня відпустки без збереження заробітної плати чи першого дня простою.
Зверніть увагу, що посадовцям у відпустці та простої дозволяється отримувати дохід лише від:
· юридичних осіб приватного права або фізичних осіб — підприємців, стосовно яких відповідні державні службовці та посадові особи місцевого самоврядування протягом останнього року не здійснювали повноваження з контролю, нагляду або підготовки чи прийняття відповідних рішень щодо діяльності цих юридичних осіб або фізичних осіб — підприємців (п.п. 4.4 п. 4 Роз’яснень).
Тобто, якщо ви у простої чи у відпустці за власний рахунок займати посади в органах державної влади або органах місцевого самоврядування ви не можете.
Важливо: після повернення до роботи на публічній службі протягом 15 робочих днів із дня припинення простою або закінчення відпустки посадовець має звільнитися з цієї роботи.
На кого ці зміни не поширюються?
Передбачені антикорупційним законодавством обмеження продовжують поширюватися на високопосадовців. А саме:
· державних службовців категорії «А»;
· посадових осіб місцевого самоврядування, посади яких віднесені до першої — третьої категорій;
· усіх інших осіб, визначених у п. 1 ч. 1 ст. 3 Закону № 1700–VII.
Ознайомитися з роз’ясненням можна в Базі знань НАЗК.
Інформація для інформування про виявлені факти корупції в органі виконавчої влади
Національне агенство з питань запобігання корупції
Національне антикорупційне бюро
Уповноважена особа з питань запобігання та виявлення корупції апарату райдержадміністрації – Головний спеціаліст з питань запобігання та виявлення корупції апарату Бердичівської райдержадміністрації
Поштова адреса: berd@berdichev-rda.gov.va
НАЗК запустило новий онлайн-курс про електронне декларування
24 Жовтня 2022 року
З 24 жовтня новий онлайн-курс про електронне декларування «Декларуйся – 2022» доступний на навчальній платформа Study.NAZK.
Його мета – підвищити обізнаність усіх зацікавлених щодо правил і повноти заповнення е-декларацій.
Курс складається з трьох модулів, під час проходження яких слухачі дізнаються про види декларацій та як підготуватися до подання декларації; експерти розкажуть про те, як покроково заповнити декларацію; додаткові інструменти фінансового контролю, а також про відповідальність, що передбачена за порушення вимог декларування.
Курс буде цікавим для тих, хто вперше подає декларацію;
для декларантів, які хочуть освіжити знання та дізнатися про зміни;
для уповноважених осіб з питань запобігання та виявлення корупції;
для всіх, кому цікаво, як працює електронне декларування в Україні.
З роз’ясненнями про декларування в умовах воєнного стану можна ознайомитися за посиланням.
Нагадаємо, Study.NAZK – це навчальна платформа, де можна пройти безкоштовні онлайн-курси з антикорупції та доброчесності.
Закон України “Про засади державної антикорупційної політики на 2021-2025 роки”
Що таке “Антикорупційна стратегія”?
Антикорупційна стратегія – це документ, який допомагає забезпечити командну роботу всіх органів влади для подолання корупції.
Розробка і координація впровадження Антикорупційної стратегії є відповідальністю Національного агентства з питань запобігання корупції (НАЗК), закріпленою за ним на законодавчому рівні.
Для забезпечення високої якості документу НАЗК долучило до написання стратегії експертів, громадських активістів, міжнародних партнерів та усіх зацікавлених громадян за допомогою он-лайн обговорень, які відбулися на початку липня.
Після громадських консультацій проект Стратегії пройшов етап формальних узгоджень з органами виконавчої влади.
20 червня 2022 року Верховна Рада України ухвалила Антикорупційну стратегію, яка діятиме 2025 року.
НАЗК найближчим часом розробить план із виконання Стратегії, який вставноить чіткі показники роботи для кожного органу влади. Завдяки онлайн платформі, свореній НАЗК, кожен громадянин зможе чітко бачити, як той чи інший орган влади протидіє корупції.
Щороку НАЗК оцінюватиме виконання Антикорупційної стратегії, готуючи Національну доповідь щодо реалізації засад антикорупційної політики. Також завдяки цьому щороку до державної програми з виконання Стратегії можуть вноситися зміни, аби цей документ не втрачав актуальності.
Якими є головні принципи нової Антикорупційної стратегії?
В основу розробки Стратегії покладені 5 основних принципів:
1. оптимізація функцій держави та місцевого самоврядування. Зокрема передбачено позбавлення органів влади надмірних повноважень та усунення дублювання їх функцій.
2. зниження «людського фактору» та збільшення прозорості і ефективності у стосунках держави з громадянами та організаціями. Цього вдасться досягти завдяки запровадженню правил загальної адміністративної процедури та цифровізації більшості процесів та послуг;
3. створення зручних та законних альтернатив корупційним практикам;
4. забезпечення дієвого державного контролю за дотриманням публічними службовцями правил етичної поведінки та вимог антикорупційного законодавства;
5. забезпечення невідворотності відповідальності за корупційні та пов’язані з корупцією правопорушення.
Чому це важливо?
Ефективні запобігання та протидія корупції неможливі без злагодженої роботи всіх державних органів.
Без Антикорупційної стратегії державні органи діють хаотично: запроваджені ними заходи із запобігання корупції можуть бути малоефективними, оскільки відбуваються лише на одній невеликій ділянці.
Антикорупційна стратегія об’єднує органи влади у єдину команду та допомагає їм взаємодіяти для досягнення кращих результатів.
Про скоординованість як необхідну умову ефективної боротьби з корупцією говорить Конвенція ООН проти корупції, яку підписала Україна.
Створення антикорупційної стратегії – найбільш розповсюджений інструментів для забезпечення такої координації. Так, Антикорупційні стратегії існують у ряді держав на різних континентах та рівнях достатку: Велика Британія, Сінгапур, В’єтнам, Йордан, Румунія, Єгипет, Вірменія тощо.
Тому закликаємо центральні та місцеві органи влади до виконання Антикорупційної стратегії після її ухвалення.
Які сфери охоплює Стратегія?
Антикорупційна стратегія охоплює питання функціонування загальної системи запобігання корупції, визначає пріоритети запобігання корупції у конкретних секторах державного управління та приділяє велику увагу питанню відповідальності за корупцію.
Пріоритетні сектори державного управління, визначені стратегією:
· суд, прокуратура, поліцій;
· державне регулювання економіки;
· державний та приватний сектори економіки;
· податки та митниця;
· будівництво, земля, інфраструктура;
· сектор оборони;
· охорона здоров’я та соціальний захист;
· система запобігання та протидії корупції.
Які посади належать до посад, пов’язаних з високим рівнем корупційних ризиків?
До таких посад належать посади (рішення Національного агентства від 17.06.2016 № 2 «Про затвердження переліку посад з високим та підвищеним рівнем корупційних ризиків», зареєстроване в Міністерстві юстиції України 19.07.2016 за № 987/29117):
Керівника Офісу Президента України, його першого заступника та заступника;
керівників та заступників керівників структурних підрозділів у складі самостійних структурних підрозділів центрального апарату Національного банку України;
керівників та заступників керівників самостійних структурних підрозділів територіальних управлінь Державної судової адміністрації України;
керівників державних підприємств, установ, організацій, інших суб’єктів господарювання державної форми власності та їх заступників, призначення яких здійснюється державними органами;
державної служби, визначені структурою державних органів, юрисдикція яких поширюється на всю територію України, у разі недоцільності утворення структурних підрозділів;
в органах місцевого самоврядування:
6.1) перших заступників, заступників міських (міст обласного, республіканського в Автономній Республіці Крим, районного значення) голів, заступників сільських, селищних голів;
6.2) заступників голів районних, районних в містах рад;
6.3) секретарів міських (міст обласного, республіканського в Автономній Республіці Крим, районного значення), сільських, селищних рад;
6.4) керуючих справами виконавчих комітетів міських (міст – обласних центрів та міста Сімферополя, міст обласного, республіканського в Автономній Республіці Крим значення) рад;
6.5) голів постійних комісій з питань бюджету обласних, Київської та Севастопольської міських рад (у разі, коли вони працюють у раді на постійній основі).
Наведений перелік Національне агентство може змінювати.
Роз'яснення НАЗК №1 від 03.02.2021
--------------------------------------------------------------------------------------
НАЗК створило єдину мапу уповноважених підрозділів/осіб державних органів України
Національне агенство зпитань запобігання корупції розробило список антикорупційних уповноважених, до яких можна звернутися за допомогою для заповнення щорічної декларації.
На сайті НАЗК розробило спеціальну карту уповноважених, за допомогою якої можна дізнатись контакти уповноваженого своєї організації. Уповноважені особи з питань попередження та виявлення корупції є незамінними помічниками при декларуванні.
Список уповноважених осіб по Житомирській області можна знайти ТУТ.
Додаткову інформацію щодо декларування також можна отримати в розділі «База знань» на веб-сайті НАЗК або за телефоном контакт-центру НАЗК +38 (044) 200 06 94.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Пам’ятка для осіб, які претендують на зайняття посад державних службовців, посадових та службових осіб державних органів, посадових осіб юридичних осіб публічного права
Законом України "Про запобігання корупції" встановлено наступні вимоги і заборони для кандидатів на посади в державні органи:
Стаття 27. Обмеження спільної роботи близьких осіб
1.Особи, зазначені у підпунктах "а", "в"-"з" пункту 1 частини першої статті 3 цього Закону, не можуть мати у прямому підпорядкуванні близьких* їм осіб або бути прямо підпорядкованими у зв’язку з виконанням повноважень близьким їм особам.
Особи, які претендують на зайняття посад, зазначених у підпунктах "а", "в"-"з" пункту 1 частини першої статті 3 цього Закону, зобов’язані повідомити керівництво органу, на посаду в якому вони претендують, про працюючих у цьому органі близьких їм осіб.
Положення абзаців першого та другого цієї частини не поширюються на:
1) народних засідателів і присяжних;
2) близьких осіб, які прямо підпорядковані один одному у зв’язку з набуттям одним з них статусу виборної особи;
3) осіб, які працюють у сільських населених пунктах (крім тих, що є районними центрами), а також гірських населених пунктах.
Стаття 36.Запобігання конфлікту інтересів у зв’язку з наявністю в особи підприємств чи корпоративних прав
1. Особи, зазначені у пункті 1, підпункті "а" пункту 2 частини першої статті 3 цього Закону, зобов’язані протягом 30 днів після призначення (обрання) на посаду передати в управління іншій особі належні їм підприємства та корпоративні права у порядку, встановленому законом.
У такому випадку особам, зазначеним у пункті 1, підпункті "а" пункту 2 частини першої статті 3 цього Закону, забороняється передавати в управління належні їм підприємства та корпоративні права на користь членів своєї сім’ї.
2. Передача особами, зазначеними у пункті 1, підпункті "а" пункту 2 частини першої статті 3 цього Закону, належних їм підприємств, які за способом утворення (заснування) та формування статутного капіталу є унітарним, здійснюється шляхом укладення договору управління майном із суб’єктом підприємницької діяльності.
3. Передача особами, зазначеними у пункті 1, підпункті "а" пункту 2 частини першої статті 3 цього Закону, належних їм корпоративних прав здійснюється в один із таких способів:
1) укладення договору управління майном із суб’єктом підприємницької діяльності (крім договору управління цінними паперами та іншими фінансовими інструментами);
2) укладення договору про управління цінними паперами, іншими фінансовими інструментами і грошовими коштами, призначеними для інвестування в цінні папери та інші фінансові інструменти, з торговцем цінними паперами, який має ліцензію Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку на провадження діяльності з управління цінними паперами;
3) укладення договору про створення венчурного пайового інвестиційного фонду для управління переданими корпоративними правами з компанією з управління активами, яка має ліцензію Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку на провадження діяльності з управління активами.
Передача корпоративних прав як оплата вартості цінних паперів венчурного пайового інвестиційного фонду здійснюється після реєстрації Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку випуску цінних паперів такого інституту спільного інвестування.
4. Особи, зазначені у пункті 1, підпункті "а" пункту 2 частини першої статті 3 цього Закону, не можуть укладати договори, зазначені у частинах другій та третій цієї статті, із суб’єктами підприємницької діяльності, торговцями цінними паперами та компаніями з управління активами, в яких працюють члени сім’ї таких осіб.
5. Особи, зазначені у пункті 1, підпункті "а" пункту 2 частини першої статті 3 цього Закону, призначені (обрані) на посаду, в одноденний термін після передачі в управління належних їм підприємств та корпоративних прав зобов’язані письмово повідомити про це Національне агентство із наданням нотаріально засвідченої копії укладеного договору.
Стаття 45.Подання декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування
3. Особа, яка претендує на зайняття посади, зазначеної у пункті 1, підпункті "а" пункту 2 частини першої статті 3 цього Закону, та особа, зазначена у пункті 4 частини першої статті 3 цього Закону, до призначення або обрання на відповідну посаду, подає в установленому цим Законом порядку декларацію особи, уповноваженої на виконання функції держави або місцевого самоврядування, за минулий рік.
*близькі особи - члени сім’ї суб’єкта, зазначеного у частині першій статті 3 цього Закону, а також чоловік, дружина, батько, мати, вітчим, мачуха, син, дочка, пасинок, падчерка, рідний та двоюрідний брати, рідна та двоюрідна сестри, рідний брат та сестра дружини (чоловіка), племінник, племінниця, рідний дядько, рідна тітка, дід, баба, прадід, прабаба, внук, внучка, правнук, правнучка, зять, невістка, тесть, теща, свекор, свекруха, батько та мати дружини (чоловіка) сина (дочки), усиновлювач чи усиновлений, опікун чи піклувальник, особа, яка перебуває під опікою або піклуванням зазначеного суб’єкта;
Стаття 3.Суб’єкти, на яких поширюється дія цього Закону 1. Суб’єктами, на яких поширюється дія цього Закону, є:
1) особи, уповноважені на виконання функцій держави або місцевого самоврядування:
а) Президент України, Голова Верховної Ради України, його Перший заступник та заступник, Прем’єр-міністр України, Перший віце-прем’єр-міністр України, віце-прем’єр-міністри України, міністри, інші керівники центральних органів виконавчої влади, які не входять до складу Кабінету Міністрів України, та їх заступники, Голова Служби безпеки України, Генеральний прокурор, Голова Національного банку України, його перший заступник та заступник, член Ради Національного банку України, Голова та інші члени Рахункової палати, Уповноважений Верховної Ради України з прав людини, Уповноважений із захисту державної мови, Голова Верховної Ради Автономної Республіки Крим, Голова Ради міністрів Автономної Республіки Крим;
{Підпункт "а" пункту 1 частини першої статті 3 із змінами, внесеними згідно із Законами№ 576-VIII від 02.07.2015, № 1798-VIII від 21.12.2016, № 2704-VIII від 25.04.2019, № 140-IX від 02.10.2019}
б) народні депутати України, депутати Верховної Ради Автономної Республіки Крим, депутати місцевих рад, сільські, селищні, міські голови;
в) державні службовці, посадові особи місцевого самоврядування;
г) військові посадові особи Збройних Сил України, Державної служби спеціального зв’язку та захисту інформації України та інших утворених відповідно до законів військових формувань, крім військовослужбовців строкової військової служби, курсантів вищих військових навчальних закладів, курсантів вищих навчальних закладів, які мають у своєму складі військові інститути, курсантів факультетів, кафедр та відділень військової підготовки;
{Підпункт "г" пункту 1 частини першої статті 3 із змінами, внесеними згідно із Законами№ 198-VIII від 12.02.2015, № 1975-VIII від 23.03.2017}
ґ) судді, судді Конституційного Суду України, Голова, заступник Голови, члени, інспектори Вищої ради правосуддя, посадові особи секретаріату Вищої ради правосуддя, Голова, заступник Голови, члени, інспектори Вищої кваліфікаційної комісії суддів України, посадові особи секретаріату цієї Комісії, посадові особи Державної судової адміністрації України, присяжні (під час виконання ними обов’язків у суді);
{Підпункт "ґ" пункту 1 частини першої статті 3 в редакції Закону № 1798-VIII від 21.12.2016}
д) особи рядового і начальницького складу державної кримінально-виконавчої служби, податкової міліції, особи начальницького складу органів та підрозділів цивільного захисту, Державного бюро розслідувань, Національного антикорупційного бюро України;
{Підпункт "д" пункту 1 частини першої статті 3 із змінами, внесеними згідно із Законами№ 198-VIII від 12.02.2015, № 597-VIII від 14.07.2015, № 766-VIII від 10.11.2015, № 794-VIII від 12.11.2015}
е) посадові та службові особи органів прокуратури, Служби безпеки України, Державного бюро розслідувань, Національного антикорупційного бюро України, дипломатичної служби, державної лісової охорони, державної охорони природно-заповідного фонду, центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізацію державної податкової політики та державної політики у сфері державної митної справи;
{Підпункт "е" пункту 1 частини першої статті 3 із змінами, внесеними згідно із Законом№ 794-VIII від 12.11.2015}
є) Голова, заступник Голови Національного агентства з питань запобігання корупції;
{Підпункт "є" пункту 1 частини першої статті 3 в редакції Закону № 140-IX від 02.10.2019}
ж) члени Центральної виборчої комісії;
з) поліцейські;
{Пункт 1 частини першої статті 3 доповнено новим підпунктом "з" згідно із Законом № 766-VIII від 10.11.2015}
и) посадові та службові особи інших державних органів, органів влади Автономної Республіки Крим;
і) члени державних колегіальних органів;
{Пункт 1 частини першої статті 3 доповнено підпунктом "і" згідно із Законом № 1540-VIII від 22.09.2016}
ї) Керівник Офісу Президента України, його Перший заступник та заступник, а також особи, які займають посади патронатної служби, визначені Законом України "Про державну службу", крім осіб, які виконують свої обов’язки на громадських засадах, помічники суддів;
{Пункт 1 частини першої статті 3 доповнено підпунктом "ї" згідно із Законом № 140-IX від 02.10.2019}
2) особи, які для цілей цього Закону прирівнюються до осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування:
а) посадові особи юридичних осіб публічного права, які не зазначені у пункті 1 частини першої цієї статті, особи, які входять до складу наглядової ради державного банку, державного підприємства або державної організації, що має на меті одержання прибутку, господарського товариства, у статутному капіталі якого більше 50 відсотків акцій (часток) належать державі;
{Підпункт "а" пункту 2 частини першої статті 3 із змінами, внесеними згідно із Законами№ 1975-VIII від 23.03.2017, № 140-IX від 02.10.2019}
б) особи, які не є державними службовцями, посадовими особами місцевого самоврядування, але надають публічні послуги (аудитори, нотаріуси, приватні виконавці, оцінювачі, а також експерти, арбітражні керуючі, незалежні посередники, члени трудового арбітражу, третейські судді під час виконання ними цих функцій, інші особи, визначені законом);
{Підпункт "б" пункту 2 частини першої статті 3 із змінами, внесеними згідно із Законом№ 1403-VIII від 02.06.2016}
в) представники громадських об’єднань, наукових установ, навчальних закладів, експертів відповідної кваліфікації, інші особи, які входять до складу конкурсних та дисциплінарних комісій, утворених відповідно до Закону України "Про державну службу", Закону України "Про службу в органах місцевого самоврядування", інших законів (крім іноземців-нерезидентів, які входять до складу таких комісій), Громадської ради доброчесності, утвореної відповідно до Закону України"Про судоустрій і статус суддів", і
при цьому не є особами, зазначеними у пункті 1, підпункті "а"пункту 2 частини першої цієї статті;
{Пункт 2 частини першої статті 3 доповнено підпунктом "в" згідно із Законом № 889-VIII від 10.12.2015; із змінами, внесеними згідно із Законом № 1975-VIII від 23.03.2017; в редакції Закону № 140-IX від 02.10.2019}
3) особи, які постійно або тимчасово обіймають посади, пов’язані з виконанням організаційно-розпорядчих чи адміністративно-господарських обов’язків, або спеціально уповноважені на виконання таких обов’язків у юридичних особах приватного права незалежно від організаційно-правової форми, а також інші особи, які не є службовими особами та які виконують роботу або надають послуги відповідно до договору з підприємством, установою, організацією, - у випадках, передбачених цим Законом;
{Пункт 3 частини першої статті 3 із змінами, внесеними згідно із Законом № 198-VIII від 12.02.2015}
4) кандидати у народні депутати України, зареєстровані у порядку, встановленому Законом України "Про вибори народних депутатів України", кандидати на пост Президента України, зареєстровані у порядку, встановленому Законом України "Про вибори Президента України", кандидати в депутати Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласних, районних, міських, районних у містах, сільських, селищних рад, кандидати на посади сільських, селищних, міських голів та старост.
{Частину першу статті 3 доповнено пунктом 4 згідно із Законом № 1975-VIII від 23.03.2017}
{Пункт 5 частини першої статті 3 виключено на підставі Закону № 140-IX від 02.10.2019}
{Примітку статті 3 виключено на підставі Закону № 140-IX від 02.10.2019}
--------------------------------------------------------------------------------------
Соцролик "Корупція руйнує Ваше життя"
https://www.youtube.com/watch?v=_H1UDV4KJzM
-------------------------------------------------------------------------------------------
Викривачі корупції
1 січня 2020 року набув чинності Закон «Про внесення змін до закону України «Про запобігання корупції» щодо викривачів корупції».
Хто такий викривач?
Викривач – фізична особа, яка за наявності переконання, що інформація є достовірною, повідомила про можливі факти корупційних або пов’язаних з корупцією правопорушень, інших порушень Закону України «Про запобігання корупції» вчинених іншою особою, якщо така інформація стала їй відома у зв’язку з її трудовою, професійною, господарською, громадською, науковою діяльністю, проходженням нею служби чи навчання або її участю у передбачених законодавством процедурах, які є обов’язковими для початку такої діяльності, проходження служби чи навчання.
Коли виникають права та гарантії захисту викривача?
Права викривача виникають з моменту повідомлення інформації про можливі факти корупційних або пов’язаних з корупцією правопорушень, інших порушень Закону України «Про запобігання корупції».
Які права має викривач?
- бути повідомленим про свої права та обов’язки;
- отримувати підтвердження прийняття та реєстрації повідомлення;
- на безоплатну правову допомогу у зв’язку із захистом прав викривача;
- на конфіденційність;
- повідомляти про можливі факти корупційних або пов’язаних з корупцією правопорушень, інших порушень Закону України «Про запобігання корупції» анонімно;
- у разі загрози життю і здоров’ю на забезпечення безпеки щодо себе та близьких осіб, майна та житла або на відмову від таких заходів;
- на відшкодування витрат у зв’язку із захистом прав викривачів, витрат на адвоката у зв’язку із захистом прав особи як викривача, витрат на судовий збір;
- на винагороду у визначених законом випадках;
- на отримання психологічної допомоги;
- на звільнення від юридичної відповідальності у визначених законом випадках;
- на отримання інформації про стан та результати розгляду, перевірки та/або розслідування за фактом повідомлення ним інформації.
Які гарантії захисту у разі загрози життю, здоров’ю та майну викривачів та близьких осіб?
За наявності загрози життю, житлу, здоров’ю та майну викривачів, їх близьких осіб у зв’язку із здійсненим повідомленням про можливі факти корупційних або пов’язаних з корупцією правопорушень, інших порушень Закону України «Про запобігання корупції» правоохоронними органами до них можуть бути застосовані правові, організаційно-технічні та інші спрямовані на захист від протиправних посягань заходи, передбачені Законом України «Про забезпечення безпеки осіб, які беруть участь у кримінальному судочинстві».
Для захисту прав та представництва своїх інтересів викривач має право:
- користуватися всіма видами правової допомоги, передбаченої Законом України «Про безоплатну правову допомогу»;
- залучити адвоката самостійно та отримати відшкодування витрат на адвоката та на судовий збір у зв’язку із захистом прав особи як викривача;
- на представництво Національним агентством його інтересів в суді.
Які умови отримання винагороди викривачем?
Право на винагороду має викривач, який повідомив про корупційний злочин, грошовий розмір предмета якого або завдані державі збитки від якого у 5000 і більше разів перевищують розмір прожиткового мінімуму для працездатних осіб, установленого законом на час вчинення злочину.
Розмір винагороди становить 10 відсотків від грошового розміру предмета корупційного злочину або розміру завданих державі збитків від злочину після ухвалення обвинувального вироку суду. Розмір винагороди не може перевищувати 3000 мінімальних заробітних плат, установлених на час вчинення злочину.
В кожному випадку суд встановлює конкретний розмір винагороди, що підлягає виплаті, з урахуванням критеріїв персональності та важливості інформації.
У разі відсутності хоча б одного із критеріїв суд прийматиме рішення про відмову у виплаті винагороди.
Винагорода виплачується викривачу за рахунок Державного бюджету України органами державного казначейства.
--------------------------------------------------------------------------------------